الزامات مهم امنیت فضای ابری و شبکه

امنیت فضای ابری و شبکه دو مورد از مهمترین جنبه های ایمن نگه داشتن داده های شما در خدمات پشتیبانی از شبکه هستند. آنها شامل رمزگذاری و سایر اقدامات امنیتی برای محافظت از داده های شما در برابر دسترسی غیرمجاز هستند. امنیت شبکه به معنای محافظت از شبکه شما در برابر دسترسی غیرمجاز است، از جمله اطمینان از اینکه فقط کاربران مجاز می توانند به شبکه شما دسترسی داشته باشند و تمام داده های عبوری از شبکه شما رمزگذاری شده است. امنیت شبکه همچنین شامل فایروال هایی برای جلوگیری از دسترسی ترافیک غیرمجاز به شبکه شما می شود.


امنیت فضای ابری و شبکه


امنیت ابری به معنای محافظت از داده های شما در برابر دسترسی یا تغییر توسط افراد غیرمجاز است. این شامل اطمینان از این است که فقط کاربران مجاز می توانند به داده های شما دسترسی داشته باشند و تمام داده های ذخیره شده در ابر رمزگذاری شده است. امنیت ابری همچنین شامل فایروال ها و سایر اقدامات امنیتی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده های شما می شود. تست کردن امنیت شبکه و ابر برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما ضروری است. با این حال، هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. هنگام انتخاب یک راه حل امنیتی برای داده های خود، باید هر دو گزینه را برای تعیین استراتژی خود برای مقابله با هر دو تلاش مهم در نظر بگیرید.


تهدیدات و حملات امنیت سایبری


بسیاری از تهدیدها و حملات امنیت سایبری می توانند امنیت افراد، مشاغل و دولت ها را به خطر بیندازند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:


کلاهبرداری های فیشینگ ایمیل ها یا سایر ارتباطاتی هستند که به نظر می رسد از یک منبع قانونی هستند. با این حال، آنها در واقع مهاجمانی هستند که سعی دارند شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی را فاش کنید یا رایانه شما را با بدافزار آلوده کنند.


بدافزار مخفف "نرم افزار مخرب" است و به برنامه هایی اطلاق می شود که برای آسیب رساندن یا غیرفعال کردن رایانه ها طراحی شده اند. انواع رایج بدافزارها عبارتند از ویروس ها، کرم ها و اسب های تروجان.


حملات انکار سرویس (DoS) تلاش هایی برای غیرقابل دسترس کردن یک کامپیوتر یا منبع شبکه برای کاربران مورد نظر با غلبه بر هدف با ترافیک یا درخواست های داده است.


حملات تزریق SQL از آسیب‌پذیری‌ها در برنامه‌های وب استفاده می‌کنند که از زبان پرس و جو ساختاریافته (SQL) برای تعامل با پایگاه‌های داده استفاده می‌کنند. مهاجمان می توانند کد SQL مخرب را به فیلدهای ورودی یک صفحه وب برای انجام اقدامات غیرمجاز یا دسترسی به داده های حساس تزریق کنند.


حملات اسکریپت بین سایتی (XSS) یک حمله تزریقی است که در آن کدهای مخرب به یک صفحه وب یا برنامه وب تزریق می شود. مهاجمان می توانند کوکی ها، اعتبارنامه های ورود و دیگر اطلاعات حساس را سرقت کنند.


حملات Man-in-the-Middle (MitM) نوعی حمله شنود است که در آن مهاجم ارتباطات بین دو طرف را رهگیری می کند و داده ها را استراق سمع می کند یا آن ها را تغییر می دهد.


حملات سرریز بافر زمانی اتفاق می‌افتند که مهاجم تلاش می‌کند تا داده‌های بیشتری را در بافر حافظه بنویسد که می‌تواند نگه دارد، که منجر به خراب شدن داده‌ها یا اجرای کدهای مخرب می‌شود.



به کارگیری از امنیت در لایه ها


استفاده از تعریف امنیت به عنوان مجموعه‌ای از لایه‌ها که از اطلاعات حساس شما مانند داده‌های شخصی مشتریان جدید محافظت می‌کند، به شما کمک می‌کند بفهمید چگونه می‌توانید از کل سازمان خود در برابر کاربران غیرمجاز محافظت کنید. مراحل مختلفی وجود دارد که می توانید برای محافظت و ایمن سازی اطلاعات دیجیتال شرکت خود انجام دهید که همه آنها زیر چتر "امنیت داده ها" قرار می گیرند. اما به جای استفاده از رویکرد DIY یا تکه تکه، بهتر است با انجام اقدامات جامع تر، نیازهای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بخش های مهم را از دست ندهید.


امنیت سایبری در مقابل امنیت اطلاعات


در حالی که بحث آنلاین پر جنب و جوش در مورد اینکه آیا امنیت سایبری و امنیت اطلاعات مترادف هستند ادامه دارد، منطقی است که به امنیت سایبری به عنوان نوعی امنیت اطلاعات نگاه کنیم. امنیت اطلاعات را به عنوان چتری در نظر بگیرید که امنیت سایبری و سایر موضوعات امنیتی مانند رمزنگاری و محاسبات تلفن همراه زیر آن قرار می گیرد.


با توجه به اینکه جغرافیای ساده می تواند تأثیرگذار باشد، ترسیم یک تمایز واضح می تواند دشوار باشد. به عنوان مثال، اصطلاح امنیت سایبری به طور گسترده در سراسر ایالات متحده استفاده می شود، اما در سایر کشورهای جهان، معمولاً می توان آن را امنیت اطلاعات نیز نامید. این عوامل و عوامل دیگر به زنده نگه داشتن بحث امنیت سایبری در مقابل امنیت اطلاعات کمک کرده اند.


در بحث امنیت سایبری در مقابل امنیت اطلاعات تمایزات دیگری نیز وجود دارد. در حالی که امنیت سایبری با حفاظت از اطلاعات در فضای مجازی سروکار دارد، امنیت اطلاعات به معنای حفاظت از داده ها در فضای مجازی و فراتر از آن است. به عبارت دیگر، اینترنت یا دستگاه نقطه پایانی ممکن است تنها بخشی از تصویر بزرگتر باشد. هر دو شامل محافظت از فضای سایبری در برابر هک می‌شوند که می‌تواند شامل باج‌افزار، جاسوس‌افزار، بدافزار و سایر انواع نرم‌افزارهای مضر باشد که می‌تواند انواع ویرانی‌ها را به بار آورد. با این حال، متخصصان امنیت سایبری تمرکز محدودتری دارند.


منبع: پیشگام رایانه

منبع خبر :