سنگ اندازی مشکلات در محورهای روستایی فهرج

سنگ اندازی مشکلات در محورهای روستایی فهرج

حسین سعید نیا در آیین افتتاح پلیس راه فهرج ـ زاهدان با اشاره به اینکه شهرستان فهرج در ۲۵۰ کیلومتری شرق استان کرمان قرار دارد و به عنوان پیشانی استان کرمان مطرح است، گفت: شهرستان فهرج با شهرستان زاهدان، ۲۷۰ کیلومتر فاصله دارد ودارای ۸۴ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۵ کیلومتر جاده فرعی و روستایی است.

او بیان کرد: با توجه به وجود محور‌های پرتردد فهرج ـ زاهدان و محور‌های مواصلاتی فهرج ـ نرماشیر و فهرج ـ چابهار و عبور ماشین‌های حامل سوخت از سمت فهرج به سمت استان سیستان و بلوجستان و بالعکس، راه اندازی پاسگاه پلیس راه در این شهرستان ضروری بود.

فرماندار فهرج با اشاره به اینکه ساکنان ۱۸۶ روستا از محور‌های روستایی استفاده می‌کنند؛ اما در زمینه راه‌های روستایی با مشکلاتی روبرو هستیم، تصریح کرد: طی ۲ ماه گذشته در محور‌های روستایی این شهرستان، ۷ نفر بر اثر تصادف جان باختند که حضور پلیس در محور‌ها، باعث کاهش تصادفات می‌شود.

او بیان داشت: ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان در روستا زندگی می‌کنند؛ یعنی از ۶۷ هزار نفر جمعیت شهرستان، ۶۰ هزار نفر آن در روستا‌ها ساکن هستند.

فرماندار فهرج در ادامه با اشاره به اینکه راه‌های روستایی این شهرستان پر تردد هستند و نیاز است در حوزه راه‌های روستایی کمک و توجه شود، عرض کم جاده‌ها، نبود شانه خاکی در بسیاری از راه‌ها و نیاز به روکش آسفالت را از مشکلات محور‌های روستایی این شهرستان عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکلات با کمبود ماشین آلات راهداری روبرو هستیم و از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان می‌خواهم، چند هفته ماشین آلات شرق استان را به کمک شهرستان فهرج بفرستند تا مشکل شانه‌های خاکی محور‌ها و همچنین تسطیح راه‌های روستایی مرتفع شود.

او همچنین یکی دیگر از مشکلات را خرابی و خاموش بودن برج‌های نور در محور‌ها بیان کرد و بیان داشت: در نقاط حادثه خیز شهرستان، برج‌های نور خاموش هستند؛ البته برج‌های نور با مقداری هزینه راه اندازی می‌شوند.

سعیدنیا بیان کرد: در آینده در بخش نگین کویر که ۸۶ روستا و ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد، یک ایستگاه پلیس راه اندازی می‌شود تا به مردم این منطقه خدمات رسانی کند.

 وقوع حوادث در  ۵۴ درصد راه‌های اصلی استان کرمان 

سرهنگ علی رضایی، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان هم در حاشیه بهره برداری از پلیس راه فهرج ـ زاهدان گفت: شهرستان فهرج، پیشانی استان از سمت شرق و استان سیستان و بلوچستان می‌باشد و در زمینه ترافیک حائز اهمیت است.

او در رابطه با حوادث ترافیکی شهرستان فهرج در جاده‌های برون شهری بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳ نفر در راه‌های این شهرستان جان خود را از دست دادند و ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.

سرهنگ رضایی از مردم شهرستان فهرج خواست که همکاری و تعامل خوبی با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

او فزود: اکثر حوادث و تلفات جاده‌ای در این شهرستان از ساعت ۱۶ تا ۲۴ و بر اثر برخورد از روبرو و معمولا در جاده‌های دو طرفه رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بیان داشت: حوادث استان در راه‌های برون شهری، حدود ۴۶ درصد و در راه‌های اصلی، ۵۴ درصد است.

او افزود: با توجه به اهمیتی که در راه‌های روستایی وجود دارد از مردم، دهیاران و بخشداران می‌خواهیم که با ارتقای سطح فرهنگ رانندگی، سعه صدر و توجه به توصیه‌های پلیس، کمک کنند تا کم‌ترین تصادفات را در راه‌های روستایی داشته باشیم.



سنگ اندازی مشکلات در محورهای روستایی فهرج - باشگاه خبرنگاران جوان

سنگ اندازی مشکلات در محورهای روستایی فهرج - باشگاه خبرنگاران جوان

پاسکاری مشکل جاده روستا توکل آباد چاهدگال بین راهداری و فرمانداری

پاسکاری مشکل جاده روستا توکل آباد چاهدگال بین راهداری و فرمانداری
سنگ اندازی مشکلات در محورهای روستایی فهرج - باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار
منبع خبر : yjc.news