آموزش نیروهای اوکراینی در آمریکا برای استفاده از سامانه پاتریوت

آموزش نیروهای اوکراینی در آمریکا برای استفاده از سامانه پاتریوت

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های اوکراینی را در زمینه عملیات و نگهداری سیستم دفاع هوایی پاتریوت که واشنگتن به کی یف ارائه می‌کند آموزش خواهد داد.

نیرو‌های اوکراینی در آمریکا برای سامانه پاتریوت آموزش می‌بینندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد آمریکا نیرو‌های اوکراینی را در یک پایگاه نظامی در ایالت جنوبی اوکالاهاما در زمینه عملیات و نگهداری سیستم دفاع هوایی پاتریوت که واشنگتن به کی یف ارائه می‌کند آموزش خواهد داد.

مقامات اجرایی آمریکا در اواخر سال گذشته از بسته کمکی جدیدی به اوکرایی شامل سامانه موشکی زمین به هوای پاتریوت که مدت‌ها توسط کی یف درخواست شده بود، برای مقابله با حملات روسیه رونمایی کردند.

ژنرال پت رایدر سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت، آموزش نیرو‌های اوکراینی در استفاده از سیستم دفاع هوایی پاتریوت هفته آینده در فورت سیل اوکلاهاما آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد این آموزش بین نود تا یکصد سرباز اوکراینی را برای عملیات، حفظ و نگهداری سیستم دفاعی از طریق آموزش‌هایی که پیش بینی می‌شود چندین ماه به طول بی انجامد، آماده می‌کند.

منبع خبر : iribnews.ir