استفاده از موی انسان برای پروش گیاهان در سنگاپور

استفاده از موی انسان برای پروش گیاهان در سنگاپور

دانشمندان در سنگاپور به روشی برای پرورش گیاهان با استفاده از موی انسان دست پیدا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، دانشمندان در سنگاپور به روشی برای پرورش گیاهان با استفاده از موی انسان دست پیدا کردند.

در سنگاپور زمین برای پرورش گیاهان خوراکی اندک است. از طرف دیگر مردم به دنبال از بین بردن زباله‌های خود هستند. دانشمندان در سنگاپور هم اکنون از موی انسان برای پرورش سبزیجات استفاده می‌کنند. در این روش از نوعی پروتئین موجود در موی سر انسان استفاده می‌شود. با استفاده از این پروتئین فضایی را برای کشت سبزیجات ایجاد می‌کنند. با این روش آب و غذای لازم برای رشد گیاه ایجاد می‌شود.

یکی از اساتید دانشگاه گفت: امکانات ما برای تولید گیاهان کامل نیست. از طرف دیگر نمی‌توان با استفاده از دیگر مواد مصنوعی گیاهان را تغذیه کرد. اما با استفاده از این روش ما یک ماده طبیعی و مغذی را برای گیاه ایجاد می‌کنیم.

در ادامه خبرنگار شبکه گفت: اساتید این دانشگاه با کشاورزان در تماس هستند تا آن‌ها بتوانند محصولات بیشتری را تولید کنند.

استاد دانشگاه گفت: ما باید کود‌های شیمیایی را از کشور‌های دیگر وارد کنیم. اما با این روش طبیعی می‌توانیم همه چیز را در اختیار داشته باشیم.

خبرنگار افزود: در این روش مواد غذایی لازم در اختیار گیاه قرار داده می‌شود و به خوبی جذب آن می‌شود. سنگاپور هم اکنون ۳۰ درصد مواد غذایی خود را در داخل تولید می‌کند و این روش می‌توان کمک زیادی به آن تا سال ۲۰۳۰ داشته باشد.

استاد دانشگاه گفت: در این روش ما شاهد کیفیت بهتر رشد گیاه هستیم. ما شاهد آن هستیم که مواد غذایی بهتر در اختیار گیاه قرار می‌گیرند.

خبرنگار در پایان گفت: در اینجا شما می‌توانید به خوبی گیاهانی را که با استفاده از مواد موجود در موی انسان پرورش یافته اند مشاهده کنید.

منبع خبر : iribnews.ir