افزایش مالیاتی در بودجه داریم اما عدد بزرگی نیست

افزایش مالیاتی در بودجه داریم اما عدد بزرگی نیست

میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما:

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگرچه لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش‌هایی در دریافت مالیات دارد، اما به نرخ ثابت از سال ۹۰ رشد قابل توجهی نداشتیم.

رپیس سازمان برنامه و بودجه

مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: مالیات پیش بینی شده در لایحه بودجه با توجه به ظرفیت دریافت مالیات نسبت به تولید ناخالص داخلی، عدد بزرگی نیست. با این حال دولت برای تولید حتی کاهش ۷ درصدی مالیات را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عدد ریالی فروش نفت تغییر قابل توجهی نسبت به پارسال نداشته و هر زمان در مجلس نهایی شود، اعلام خواهد شد.

آقای میرکاظمی افزود: نرخ ارز در بودجه مهم نیست و واحد پول ریال در نظر گرفته می‌شود تا فعالان اقتصادی نگران نشوند؛ روی عدد ریالی نفت توافق می‌شود و برای موارد دیگری مانند مالیات هم چنین اتفاقی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید

او گفت: اصلاح قانون‌های دائمی و تفکیک آن‌ها در ثبات اقتصادی مؤثر است؛ این باعث می‌شود فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نگران تغییر قانون‌های مرتبط با آن‌ها در قانون بودجه سالانه نباشند. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم ۹۵ درصد منابع محقق شود تا پایه پولی بالا نرود و از تنخواه استفاده نشود؛ این اتفاق امسال رخ داد و از نظر منابع و مصارف، پایه پولی را کاهش دادیم.

منبع خبر : iribnews.ir