جنایات ائتلاف سعودی ضد مردم یمن همچنان ادامه دارد

جنایات ائتلاف سعودی ضد مردم یمن همچنان ادامه دارد

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛

نهاد ناظر بر اوضاع حقوق بشر و توسعه در یمن در آخرین گزارش خود به موارد کشتار مردم بیگناه یمن بدست ائتلاف متجاوز سعودی اشاره داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن همچنان ادامه دارد.

نهاد ناظر بر اوضاع حقوق بشر و توسعه در یمن اعلام کرد، شواهدی را به دست آورده است مبنی بر اینکه ائتلاف سعودی دست به کشتار گسترده غیرنظامیان در شش مورد در سال ۲۰۲۲ زده است.

خبرنگار پرس تی وی از صنعا گزارش داد: در حالی که جهان آغاز سال نو را جشن می‌گیرد، یمن شاهد حملات توپخانه‌ای ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی است. عربستان سعودی حملاتی توپخانه‌ای را به شمال یمن و در نزدیکی مرز‌های خود انجام داد. بر اساس گزارش‌ها، حداقل ۸۰ غیرنظامی در آخرین حملات سعودی‌ها زخمی شدند. امسال سالی مملو از جنایت ضد مردم یمن بود.

نهاد ناظر بر اوضاع حقوق بشر و توسعه در یمن در آخرین گزارش خود به موارد کشتار مردم بیگناه یمن اشاره داشته است. بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲ بیش از سه هزار یمنی کشته یا زخمی شدند. این جنایات بیشتر در نزدیکی مرز‌های عربستان با یمن و در زمان آتش بس روی داده اند.

قیس جمال از مرکز ناظر بر حقوق بشر در یمن گفت: در سال ۲۰۲۲ جنایات زیادی ضد غیرنظامیان در مناطق مرزی یمن با عربستان انجام شد. این با وجود اعلام آتش بس بود. تنها حملات هوایی متوقف شد، اما حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای ادامه یافت. در مناطق مرزی هیچ آتش بسی وجود نداشت. از روز نخست که آتش بس اعلام شد حملات ادامه یافت. این حملات تا امروز هم ادامه داشته است.

خبرنگار افزود: عربستان سعودی و ائتلاف تحت هدایت آن همچنین به فرودگاه‌ها، به بنادر یمن و ۱۵ هزار واحد مسکونی و به مزرعه‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی حمله کردند. این نهاد همچنین اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه عربستان سعودی در سطح گسترده مرتکب جنایات جنگی شده است.

قیس جمال در ادامه، گفت: ما به گروه‌های حقوق بشر این شواهد را نشان داده ایم. ما این شواهد را نشان داده ایم که چگونه عربستان سعودی مرتکب جنایت شده است و متحدانش و کشور‌های اروپایی نقشی مستقیم در حمایت تسلیحاتی از آن داشته اند. عربستان از این تسلیحات برای جنایات جنگی استفاده کرده است. ما همه شواهد لازم را در این رابطه به گروه‌های مدافع حقوق بشر ارائه کرده ایم. آن‌ها حتی شکایتی را در این رابطه ضد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و بن زاید به خاطر جنایات جنگی به دادگاه ارائه کرده اند. اما روند رسیدگی به این پرونده هم اکنون متوقف شده است.

خبرنگار ادامه داد: سیستم قضایی اروپا هرگز هیچ مقام عربستانی یا اماراتی را محاکمه و عدالت را اجراء نمی‌کند. این موضوع سبب شده است که مردم یمن خواهان اجرای عدالت باشند.

يك شهروند یمنی گفت: ما از دولت خود می‌خواهیم اقدامات نظامی شدیدتری را علیه متجاوزان به کار گیرد. آن‌ها سرزمین ما را اشغال کرده اند و خانه‌های ما را ویران می‌کنند. آن‌ها ما را می‌کشند. ما بیش از این نمی‌توانیم در برابر اقدامات آن‌ها ساکت بمانیم. ما مردم یمن آزاد هستیم و تمدنی بزرگ داریم. ما حق داریم که از خود دفاع کنیم.

يك شهروند یمنی گفت: مردم یمن از محاصره ائتلاف سعودی رنج می‌برند. دولت باید اقدامی قاطع را انجام دهد. محاصره باید رفع شود تا به آلام مردم پایان داده شود.

خبرنگار اين شبكه در پايان، گفت: در حالی که درگیری‌ها وارد سال جدیدی می‌شود تنش‌ها بین سعودی‌ها و ارتش یمن تشدید شده است. اگر راه حل سیاسی به زودی حاصل نشود جنگ ادامه پیدا خواهد کرد. دولت یمن به دنبال فشار بر ائتلاف سعودی برای پایان دادن به محاصره است. میلیون‌ها یمنی از این وضعیت رنج می‌برند.

منبع خبر : iribnews.ir