سردار شهید سلیمانی، نماد یک پهلوان و قهرمان ایرانی است

سردار شهید سلیمانی، نماد یک پهلوان و قهرمان ایرانی است

همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نماد یک پهلوان و قهرمان ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در ابتدای جلسه شورای مدیران منطقه سردار رنج دیده از همرزمان و یاران سردار شهید سلیمانی به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت و سجایای اخلاقی و ویژگی‌های رفتاری این شهید عزیز را بر شمرد.

سردار رنج دیده، در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به نحوه آشنایی و همراهی با سردار سلیمانی از اوایل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی گفت و با بیان خاطراتی از رشادت‌ها و اقدامات منحصر به فرد او در ماموریت‌های برون مرزی پرداخت.

وی سردار سلیمانی را نمونه‌ای بارز از سادگی، اخلاق مداری، مردم داری دانست و گفت: مردی روستا زاده و اصیل که بنیانگذار لشگر ۴۱ ثارالله در کرمان بود و نقش موثری در نابودی دشمنان بعثی داشت و پس از پایان جنگ با قاچاقچیان و اشرار به مبارزه پرداخت تا در امنیت کشور همواره نقش خود را ایفا کند.

سردار رنج دیده افزود: از زمان فرماندهی ایشان در سال ۱۳۷۶ در نیروی قدس سپاه پاسداران، تا لحظه شهادت، ایشان از راه خدمتگزاری در وطن و برای وطن گوشه‌ای عقب ننشست و در زمان او ما داعش و ریگی و بسیاری دیگر را نابود کردیم.

 

سردار شهید سلیمانی، نماد یک پهلوان و قهرمان ایرانی است

وی با اشاره به جایگاه و احترام ویژه شهید در میان روسای جمهور و مقامات خارجی، ادامه داد: سردار سلیمانی نقش جدی در پایان دادن به جنگ داخلی عراق و ثبات در این کشور داشت و سایه اقدامات او همواره بر محور امنیت ایران اسلامی دیده می‌شود.

رنج دیده اظهار داشت: مبارزه با داعش و کمک به تشکیل هسته‌ها و گروه‌های مقاومت در مقابل با اشرار و آمریکاییان آنقدر زبان زد بود که ترسی عجیب از نام این شهید همیشه در دل کفار وجود داشت. سردار شهید سلیمانی با قدرت فرماندهی آزاد سازی شهر القصیر را در سوریه دنبال کرد و دشمنان این نبرد را برای او یک پیروزی بزرگ دانستند.

وی در پایان صحبت‌های خود به ویژگی‌های اخلاقی سردار شهید سلیمانی پرداخت و افزود: مردم داری، اخلاق، مهربانی و حسن خلق، همیشه شیک پوش و معطر بودن، متعهد به فرمان رهبری، خادم ایتام بودن و عاشق قرآن بودن، برخی از ویژگی هایش بود.

هم رزم سردار شهید سلیمانی، شجاعت، توجه به نماز، اخلاص و هوش فراوان، جذبه و مهربانی، تواضع و ساده زیستی را از شاخص‌های ویژه ایشان معرفی کرد و زندگی نامه ایشان را الگویی برای همه نسل‌ها دانست.

در پایان این جلسه، ایشان ضمن طرح کردن سوالاتی به سه نفر از همکاران، سه یادبود از سردار شهید سلیمانی را اهدا کرد.

منبع خبر : iribnews.ir