چین: آمریکا نفت و منابع سوریه را غارت می کند

چین: آمریکا نفت و منابع سوریه را غارت می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: حرص و طمع آ مریکا در سرقت منابع سوریه تعجب آور است و از فاحش بودن غارت سوریه به دست آمریکا شوکه شده ایم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از  شبکه تلویزیونی آر تی، وزارت امور خارجه چین، آمریکا را به غارت نفت و سایر منابع سوریه متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا- به علت غارت غیرقانونیِ نفت سوریه- به شدت انتقاد کرد و گفت: واشنگتن صرفاً به دنبال دست یافتن به منافع ناشی از اقدامات خود است و به خسارات جانبیِ ایجاد شده از این اقدامات، هیچ اهمیتی نمی‌دهد.وانگ وِنبین افزود: ما از فاحش بودن غارت سوریه به دست آمریکا شوکه شده ایم. سطح حرص و طمع آمریکا در به سرقت بردن منابع از سوریه به همان اندازه تعجب آور است که سخاوتمندی آمریکا در اعطای کمک‌های نظامی (به برخی از کشورها). آمریکا چه بگیرد، چه بدهد، سایر کشور‌ها را در آشفتگی و فاجعه غوطه ور می‌کند و آمریکا- به واسطه هژمونی (سلطه طلبی) اش- منافع و سایر مزایا را برای خود به دست می‌آورد.پکن همچنین واشنگتن را متهم کرد که با کمالِ بی رحمی، زندگی مردم سوریه را لگدمال می‌کند. در همین حال، دمشق اعلام کرد بیش از ۸۰ درصد از تولید روزانه نفت این کشور در نیمه اولِ سال ۲۰۲۲، به دست سربازان آمریکایی به خارج از سوریه قاچاق شده بود.

مقامات سوری می گویند حتی در سال جاری میلادی که کمتر از سه هفته از آغاز آن می‌گذرد نیز تاکنون آمریکا بیش از ۶۰ تانکر و کامیونِ مملو از نفت و گندم را از سوریه خارج کرده است.

منبع خبر : iribnews.ir