کاهش هزینه های کابل کشی شبکه

با افزایش قیمت ها به خصوص قیمت های کابل و تجهیزات شبکه، بسیاری از شرکت ها به دنبال راهی برای کاهش هزینه های خود هستند. شرکت پیشگام رایانه با کاهش قیمت کابل کشی شبکه و از بین بردن هزینه های اضافی سعی در بهبود این وضعیت دارد. بارها مشاهده شده است كه مديران شركتها از پرداخت هزينه مناسب براي طراحي و كابلگذاري شبكه و كانالها خودداري مي كنند كه اين امر در طي كار شبكه به منظور بهبود آن باعث هزينه هاي مالي و نگهداري سنگين و حتی در برخی موارد شبکه را دوباره طراحی و کابل می کند. همراه بوده است.


 


در مرحله های کابل کشی شبکه به لحاظ ساختاری از نظر استفاده از استانداردهای اساسی شبکه ، متحمل هزینه های سنگین یا غیرقابل پیش بینی نخواهید شد. هزینه اصلی شما در این نوع ساختار از همان ابتدای کار است ، وقتی کابل شبکه را طراحی و اجرا می کنید.


 


اگر هزینه ای پرداخت کنید ، فقط مربوط به نگهداری تجهیزات است اما هزینه آن بسیار کمتر از استفاده از تجهیزات غیر استاندارد است.


 


انواع کابل کشی شبکه چیست؟


سه نوع عمده کابل شبکه در سیستم های ارتباطی. کابل فیبر نوری ، کابل جفت تابیده و کابل کواکسیال سه نوع اصلی کابل شبکه در سیستم های ارتباطی هستند. هر کدام متفاوت و مناسب برای کاربردهای مختلف هستند.


طراحی و کابل کشی استاندارد


طراحی و کابل کشی استاندارد و استاندارد چگونه هزینه های شرکت را کاهش می دهد؟


در شرکت ها ، سازمان ها و سازمان هایی که شبکه آنها مکانیزه است ، کیفیت کابل کشی در عملکرد مناسب و کامل سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شبکه اصول و استانداردها نقش بسزایی در ادغام و استانداردسازی شرکت دارد و اگر در ابتدای اجرا به صورت غیر استاندارد انجام شود ، در آینده شرکت هزینه های سنگینی را متحمل می شود. برای جلوگیری از چنین مواردی ، حتماً از افراد متخصص و ماهر برای کابل کشی و طراحی شبکه استفاده کنید.


همچنین اگر یک شبکه غیراستاندارد راه اندازی شود ، انسجام ، کیفیت و کارایی کافی برای شرکت نخواهد داشت و این امر عیب یابی را برای متخصصان فناوری اطلاعات دشوار و در برخی موارد غیرممکن می کند.


منظورتان از کابل کشی شبکه چیست؟


کابل های شبکه سخت افزار شبکه ای هستند که برای اتصال یک دستگاه شبکه به سایر دستگاه های شبکه یا اتصال دو یا چند رایانه برای اشتراک چاپگرها ، اسکنرها و غیره استفاده می شود ... کابل فیبر نوری برای مسافت های طولانی یا برای برنامه هایی که به پهنای باند بالا یا انزوای الکتریکی نیاز دارند ، استفاده می شود. کابل های شبکه برای اتصال و انتقال داده ها و اطلاعات بین رایانه ها ، روترها ، سوئیچ ها و شبکه های منطقه ذخیره سازی استفاده می شوند. این کابلها اساساً حامل یا رسانه ای هستند که داده ها از طریق آنها جریان می یابند.



هزینه کابل کشی


هزینه کابل کشی شبکه کامپیوتری یکی از مواردی است که مدیران شبکه به آن توجه می کنند و می خواهند هزینه تمام شده آن ها به حداقل برسد. با اجرای نقشه شبکه می توان از هزینه های جاری کابل کشی کاست و قیمت را به حداقل ممکن رساند.


نکات مهم در کابل کشی شبکه


اگر کابل کشی صحیح ، اصولی و استاندارد نباشد ، شبکه مختل شده و باعث افت کیفیت و تحمیل هزینه های مالی برای عیب یابی و تعمیرات شرکت یا سازمان می شود. سرانجام ، اگر شبکه شما به درستی کابل کشی و طراحی نشده باشد ، رشد تجارت شما یک خطر بزرگ است.


کیفیت و اصول کابل کشی شبکه


مهمترین قسمت ساختار شبکه ، استاندارد کابل کشی استاندارد و استاندارد است. می توان گفت عضوی حیاتی از شبکه شماست که می تواند منجر به پشتیبانی اصولی و راحت در ادامه نگهداری شبکه شود.


شبکه را ارتقا دهید و به راحتی منتقل کنید


هنگامی که ساختار شبکه و کابل کشی مناسبی داشته باشید ، می توانید به راحتی از شبکه خود پشتیبانی کنید و در صورت نیاز به جایگزینی سخت افزار در ساختار شبکه ، این کار به راحتی انجام می شود. زیرا در این حالت اگر روند رو به رشد شغلی شما افزایش یابد ، فضا و تجهیزات لازم فراهم می شود.


آینده نگری در ساختار شبکه


هنگامی که کابل کشی شبکه استاندارد و ساختار یافته و طراحی شده است ، می توانید در آینده بدون نیاز به نگرانی در مورد اینکه آیا ساختار شبکه شما نیاز شما را برآورده می کند ، به راحتی تجهیزات مورد نیاز خود را به شبکه اضافه کنید. به عنوان مثال ، شما می خواهید سخت افزاری را بدون ایجاد هزینه های سنگین برای افزودن این سخت افزار به ساختار شبکه اضافه کنید زیرا در زمان طراحی تصور می شد که چنین ارتقا در آینده امکان پذیر باشد.

منبع خبر :