نگرانی مردم و واحد‌های تجاری ایتالیا در پی افزایش بهای سوخت

نگرانی مردم و واحد‌های تجاری ایتالیا در پی افزایش بهای سوخت

شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد: افزایش بهای سوخت در ایتالیا در آغاز سال نو خبری بد برای مردم این کشور بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ مردم ایتالیا با افزایش بهای سوخت سال بدی را آغاز کردند و این موضوع سبب نارضایتی بین مردم و واحد‌های تجاری شده است.

ماکس چیولی، خبرنگار اين شبكه از رم گزارش داد: آغاز سال نو خبر‌های بدی را برای ایتالیایی‌ها به همراه داشت. بهای متوسط سوخت در جایگاه‌های عرضه به طور متوسط ۱۵ سنت افزایش یافت. این در مقایسه با ماه دسامبر سال گذشته افزایشی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. هم اکنون بهای هر لیتر بنزین ۱.۸ یورو است. بهای هر لیتر سوخت دیزل هم به ۲ یورو رسیده است.

يك روزنامه نگار گفت: افزایش سوخت در آغاز سال نو به خاطر تدابیر دولت پیشین ایتالیا است.

خبرنگار اين شبكه افزود: کارشناسان نگرانند که بهای سوخت پس از پنجم فوریه افزایش پیدا کند. در آن روز طرح اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات فرآورده‌های نفتی از روسیه اجرایی می‌شود. این بخشی از تحریم‌ها ضد مسکو به دليل جنگ اوکراین است. این بخشی از تحریم‌ها ضد نفت روسیه است که در ماه دسامبر اجرایی شد.

ایتالیا جمعیتی ۵۹ میلیون نفری دارد و میلیون‌ها خودرو در این کشور تردد می‌کنند و می‌توان به اهمیت حمل و نقل جاده‌ای در این کشور پی برد. ما همچنین شاهد نقل و انتقال مواد غذایی از طریق حمل و نقل جاده‌ای هستیم. این به معنای آن است که افزایش بهای سوخت تاثیر زیادی بر روی واحد‌های تجاری خواهد داشت. این موضوع بر روی زندگی روزانه مردم تاثیرات زیادی خواهد داشت.

يك شهروند ایتالیایی گفت: بهای انرژی رو به افزایش است. من بسیار خسته شده ام. اعتماد بسیار کم شده است.

يك شهروند ديگر هم گفت: در حالی که دستمزد‌ها افزایش نیافته هزینه‌های زندگی به شدت افزایش یافته است.

خبرنگار پرس تی وی در پايان، گفت: افزایش بهای سوخت سبب افزایش هزینه‌های زندگی برای مردم در ایتالیا می‌شود. از طرف دیگر هزینه‌های برق برای مردم از سپتامبر ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

منبع خبر : iribnews.ir