چرا باید ایمپلنت دندان انجام دهید

وقتی صحبت از جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده می‌شود، گزینه‌های ترمیمی متعددی پیش روی خود دارید. بریج‌ها، پروتزها و تاج‌ها گزینه های قوی و موثری هستند، اما اگر به دنبال زیبایی و عملکرد نهایی هستید، رقابت با ایمپلنت‌ها دشوار است.


در صورت از دست دادن دندان‌ها در نتیجه پوسیدگی دندان، نارسایی کانال ریشه، بیماری لثه، ضربه به دهان، ساییدگی بیش از حد و یا حتی نقص های مادرزادی  ایمپلنت دندان می‌تواند لبخند شما را بازگرداند. این درست است که هیچ جایگزینی برای دندان سالم و طبیعی وجود ندارد ایمپلنت‌ها توسط اکثر متخصصان دندانپزشکی به عنوان بهترین روش برای اصلاح دندان‌های خراب شده و از دست رفته در نظر گرفته می‌شوند.


اگر نیاز به دلایل بیشتری برای انجام ایمپلنت دندان دارید، در ادامه با چند دلیل که باید به ایمپلنت دندان «بله» بگویید آشنا می‌شوید.


بدون حفره


یکی از مزایای عمده ایمپلنت این است که تاج تحت حمایت ایمپلنت نمی‌تواند حفره ایجاد کند. اکثریت قریب به اتفاق ایمپلنت‌ها از آلیاژ تیتانیوم هستند و درصد کمی از آن‌ها از زیرکونیوم بدون فلز تشکیل شده است. خود ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می‌شود، به این معنی که هیچ ساختار طبیعی دندانی باقی نمانده است که در اثر پوسیدگی تحت تاثیر قرار گیرد. از سوی دیگر، بریج‌ها اغلب بر روی یک ساختار دندان طبیعی که برای استفاده به عنوان تکیه گاه "آماده شده" است، متصل می‌شوند. بنابراین این تکیه گاه طبیعی دندان مانند هر دندان دیگر مستعد پوسیدگی زیر بریج است.



این بدان معنا نیست که شما نیازی به مراقبت از ایمپلنت خود ندارید (هنوز به شما توصیه می‌شود که از سلامت دهان و دندان عالی استفاده کنید)، بلکه نباید نگران حفره‌هایی باشید که بر دوام یا سلامت ترمیم تحت حمایت ایمپلنت شما تأثیر می‌گذارد.


 سازگاری


ارائه یک راه حل ترمیمی برای دندان‌های آسیاب یا پرمولرهای از دست رفته بسیار ساده‌تر از ترمیم دندان‌های پیشین و نیش از دست رفته است. این دندان‌ها قابل مشاهده‌ترین بخش لبخند شما هستند و زیبایی‌هایی را که برای ساخت ترمیم انجام می‌دهند بسیار مهم می‌سازند. آنها همچنین تمایل دارند کوچکتر و باریکتر از مولرها باشند، به این معنی که فاصله ممکن است برای چیزی مانند یک پل مشکل ساز باشد. روکش‌ها می‌توانند راه حلی عالی برای دندان‌های پیشین یا نیش آسیب دیده باشند، اما در مورد دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت بهترین گزینه است. مینی ایمپلنت‌های دندان تقریباً نصف همتای سنتی خود هستند و می‌توانند برای جایگزینی دندان‌های کوچک یا دندان های پیشین مناسب باشند. مینی ایمپلنت‌ها نیز نسبت به برادر بزرگترشان هزینه کمتری دارند و نیازی به عمق یکسانی از فرو رفتن در استخوان فک ندارند.


آنها برخلاف بریج‌ها به دندان‌های کناری فشار نمی‌آورند


مسلما بهترین دلیل ترمیم دندان‌ها با ایمپلنت دندانی این واقعیت است که یک راه حل مستقل برای دندان از دست رفته است. پیچ ایمپلنت از طریق جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرد، جایی که به طور طبیعی با استخوان ترکیب می‌شود (فرآیندی به نام همبندی با استخوان.) یک اباتمنت روی پیچ را می‌پوشاند و یک تاج در بالا به عنوان جایگزین دندان قابل مشاهده وصل می‌شود. همه این کارها در فضای خالی دندان از دست رفته انجام می‌شود.


از طرف دیگر، یک بریج دندانی باید روی دندان مجاور لنگر انداخته شود تا بتوان آن را نگه داشت. برای اینکه به عنوان تکیه گاه عمل کند، این دندان مجاور باید شکل داده شود و به طور دائم آن را تغییر دهد. همیشه بهتر است یک دندان سالم را به جای تعویض آن حفظ کنید. بنابراین ایده تغییر بالقوه یک دندان کاملا سالم به منظور پشتیبانی از بریج، جذابیت کمتری نسبت به ایمپلنت دارد، که می‌تواند از نظر زیبایی شناسی بیشتر و ماندگارتر باشد.

منبع خبر :